هاجر الشرنوبي تتعرض للسرقة

تعرضت الفنانة هاجر الشرنوبي للسرقة من الخادمة التي تعمل في منزلها، وأكدت الشرنوبي أنها حاولت منع الشرطة من حبس الخادمة لأنها أم لأطفال صغار.

ونشرت هاجر منشور مطول عبر حسابها على فيسبوك قائلة : “أنا في اختبار صعب وعماله أسأل كل اللي حواليه أعمل إيه؟ الست اللي بتساعدني في البيت سرقتني، شكيت فيها آه بس مكنتش متأكدة ومحبتش أظلم ولا أبلّغ… قلت أنا مش هجيبها البيت تاني وخلاص، كلمتني كذا مرة مردتش”.

 

وصرحت الشرنوبي خلال تصريح خاص لـ القاهرة 24: “حسيت إني غلط لما كتبت البوست بصراحة عن سرقة الخادمة لي عشان بجد لسه الموضوع مخلصش مش عايزة الموضوع يبقى مأثر أو أحس بالذنب، وإلى الآن لم يتم الحكم عليها”.

وأضافت الشرنوبي:” قررت أكلم دار الإفتاء للمرة الثانية عشان احكي لهم الموضوع من الأول، أنا مش عايزاها تتحبس خالص، لو هي هتتحبس في قضية سرقة تبقى بعيدة عني، أنا مش عايزة أبقى سبب إن أم تتحرم من أولادها حتى لو كانت حرامية، متثقوش في حد ولو اضطريت تجيب خادمة تساعدك ياريت يكون من شركة موثوق فيها”.

أعمال هاجر الشرنوبي الفنية

وعلى الصعيد الفني شاركت الشرنوبي في مسلسل العائدون، الذي عرض في دراما رمضان 2022، والذي تدور أحداثه حول العائدون من داعش ومحتولة اغتيالهم لبعض الأماكن في مصر.

وشارك في العمل مجموعة من الفنانين منهم: أمير كرارة، أمينة خليل، محمود عبد الغني، أحمد الأحمدي، ميدو عادل والعمل من تأليف باهر دويدار، وإخراج أحمد مادر جلال.

الفنان عاصم الحواط يدخل القفص الذهبي

قد يعجبك ايضا